Het klinkt vreemd, maar het is waar: gelukkig zijn kun je leren en daar kun je mee experimenteren! De ene keer gaat dat beter dan een andere keer. En wij willen je hier graag een handje mee helpen en delen een paar simpele tips om je gelukkiger te voelen.


728x90 shop GIF banner

1. Ga naar buiten!
Het is zo heerlijk om vaker naar buiten te gaan. Lekker naar het bos, even een wandeling maken. Eindelijk die échte rust om je heen. Daarnaast maken we bij zon- en fel daglicht het gelukshormoon serotonine aan. Vooral nu de winter eraan komt en het steeds kouder wordt, is het soms moeilijker om naar buiten te gaan. Maar je zult merken dat de buitenlucht een positieve invloed heeft op je stemming!

2. Spendeer tijd met je vrienden.

Wanneer je wat meer tijd met je vrienden spendeert en je zo een hechte band onderhoudt, functioneert je immuunsysteem beter. Het is dus een goed middel tegen stress! En minder stress maakt gelukkiger! Daarnaast voelen mensen zich gelukkiger wanneer ze zich verbonden voelen met anderen en dit kunnen delen. Dus spreek weer eens af, het is zo belangrijk om goede vrienden te hebben en er tijd in te steken. 

3. Schrijf dingen op waar je blij van wordt.

Dit kun je bijvoorbeeld wekelijks of zelfs dagelijks doen. Schrijf bijvoorbeeld drie dingen op per dag of week. Wanneer je dit leest wordt je er weer aan herinnerd hoe goed je het eigenlijk hebt in het leven. Je gaat je alleen focussen op de positieve dingen en momenten in het leven. 

4. Neem eens deel aan nieuwe activiteiten.

Ga een keer naar het theater of concert. Mensen die dit namelijk regelmatig doen ervaren over het algemeen minder stress en staan positiever in het leven!

5. Focus op waar je goed in bent!

Iedereen is veel te vaak gefocust op waar ze niet goed in zijn. Het is namelijk veel makkelijker om over de negatieve dingen te denken. Maar focus je je nu eens op waar je wel goed in bent! En blijf altijd nieuwe dingen proberen.  

6. Lach veel. 

Veel lachen blijkt hele positieve effecten te hebben op je lichaam en je geest. Je wordt er gelukkig van! Daarnaast kan het je helpen om spanning te verminderen. Het verlaagt de stresshormonen (cortisol)  in het lichaam en daarmee ook je bloeddruk, ademhaling en hartslag. 

Dus waar wacht je nog op! Hou deze tips altijd bij je en gegarandeerd voel je meer geluk!

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *