lunge

Laten we maar meteen met de deur in huis vallen (al gaan we er stiekem een beetje vanuit dat je dit wel weet): van alleen cardio ga je niet afvallen. Vetverlies draait om een negatieve energiebalans die voornamelijk ontstaat door op je voeding te letten. Krachttraining helpt om spiermassa op te bouwen met een handig resultaat: hoe meer spier, hoe meer calorieën je verbrandt. Cardio is een handige warming up, maar kan je ook helpen om die negatieve energiebalans te creëren. Bijvoorbeeld als je avondje onbeperkt tapas wil eten, of drie punten taart op je verjaardag. Als jij graag zo effectief mogelijk om wil gaan met je workout en de meeste calorieën in de minste tijd wilt verbranden, raden we je aan om een van de sporten uit het onderstaande rijtje te doen.

Racefietsen

Vergeet dat slakkengangetje waarmee jij je soms door de stad begeeft. Klim op de crosstrainer (of leen die racefiets van je hipster friend) en trap de benen uit je lijf! Probeer een snelheid van 25 t/m 30 km/u te halen, hiermee boek je de meeste vooruitgang. (Letterlijk en figuurlijk!) Je verbrandt met deze hogere snelheid tot wel 3x zoveel calorieën als met een rustig tempo.

Squash

Toegegeven: het is misschien niet de eerste sport waar je aan denkt. Maar door alle korte sprintjes die je trekt en de vele slagbewegingen die je maakt, verbrand je een hele hoop energie. Bel je BFFF en werk je samen in het zweet met een potje squashen!

Hardlopen

Met een snelheid van 11 km/u kun je al snel 700 tot 800 kcal per uur verbranden. Ben je nog geen ster in duurloop? Wissel dan sprintjes af met korte periodes snelwandelen om weer even op adem te kunnen komen. Je zult merken dat als je deze manier van trainen volhoudt, je die pauzemomentjes steeds minder nodig hebt.

Vechtsporten

Alle vechtsporten zijn hartstikke intensief – je bent alert, maakt stoten met zowel armen als benen en je bent constant in beweging. Wel is het oppassen voor blessures, wat een reden is dat je dit niet uren achter elkaar kunt doen (zoals je bijvoorbeeld met fietsen wel kunt doen). Pas daarom altijd op en train bij twijfel met professionele begeleiding.

Bootcamp

Bij het gemiddelde bootcamp klasje is er echt geen ruimte om er de kantjes af te lopen. Die trainer staat binnen no time naast je om je aan het werk te zetten! Bij deze workout combineer je een hele hoop verschillende oefeningen, waardoor je gedurende korte periodes heel intensief bezig bent. Zo verbrand je lekker veel calorieën op een leuke en efficiënte manier!

Wat is jouw favoriete workout? En ben je dan bezig met calorieverbranding of gewoon omdat je lekker bezig wilt zijn? Ik ben benieuwd naar jouw motivatie!

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.