koekjes

Even een koekje (of twee) bij de koffie. Dat kan vast geen kwaad toch? In principe kan je best een koekje bij de koffie nemen, maar als je veel koffie drinkt loopt dit best snel op. Ze zijn ook zo onweerstaanbaar. Gelukkig zijn niet alle lekkere koekjes ongezond. Deze koekjes kan je namelijk wel zonder schuldgevoel eten.

Koekje bij je koffie

Uit een onderzoek van Euromonitor blijkt dat we in Nederland gemiddeld 2,4 kopjes koffie per dag drinken. Wanneer je dus bij ieder kopje koffie een koekje neemt (en stiekem nog één tijdens het zetten van de koffie) krijg je dus best wat extra calorieën binnen zonder dat je het direct door hebt. 

Beste keuze

Wanneer je een koekje bij de koffie wilt die je gewoon uit de supermarkt haalt, ontkom je er niet aan om veel suiker en vet binnen te krijgen. En voedingsstoffen? Die kan je ook wel vergeten. Maar als je dan toch een koekje neemt kan je het beste voor de volgende opties gaan. Deze koekjes bevatten namelijk de minste calorieën.

  • Lange vinger – 20 kcal
  • Speculaasje – 33 kcal
  • Kletskop – 39 kcal
  • Biscuit – 44 kcal
  • Oreo – 53 kcal

Deze koekjes kan je beter laten staan

Er zijn natuurlijk heel veel koekjes in het koekschap te vinden, maar sommige kan je (hoe verleidelijk ook) beter laten liggen.

  • Chocolate chip cookie – 105 kcal
  • Krakeling – 124 kcal
  • Ontbijtkoek – 169 kcal
  • Bokkenpoot – 182 kcal
  • Stroopwafel – 189 kcal
  • Roze koek – 235 kcal
  • Gevulde koek – 246 kcal
  • Mergpijp – 251 kcal

Gezonde koekjes

Wil je nou echt een gezond koekje bij de koffie? Dan zit er maar één ding op: zelf de keuken in. Wanneer je ze zelf bakt weet je zeker dat ze niet vol met suiker zitten. Maak bijvoorbeeld lekkere havermoutkoekjes met chocolade. Dan kan je makkelijk twee koekjes bij je kopje koffie nemen.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.