vetverlies zonder spierverlies

Een aantal maanden geleden was ik het zat. Ik voelde me futloos, had geen energie, nergens zin in en was ook totaal niet blij met die extra kilootjes die erbij kwamen. Ik besloot dat dit genoeg was en dat het tijd was om een stuk fitter te leven. Nu kan ik met trots en zelfvertrouwen mezelf een Fit Girl noemen. Maar waar ik achter ben gekomen is dat ‘fit zijn’ zoveel meer is dan hoe je eruit ziet. Als je fitter wordt, gebeurt er namelijk zoveel meer met je! Ik heb een paar veranderingen opgeschreven, die je misschien wel herkent als jij ook fitter bent gaan leven.  


728x90 shop GIF banner

1. Je wordt gelukkiger

Dit is het allerbelangrijkste. Fit zijn gaat om je goed voelen in joúw lichaam. Als je fitter wil worden, en dit lukt je ook, merk je vanzelf dat je een stuk gelukkiger bent. Je voelt je beter in je vel, je hebt minder lichamelijke pijntjes die ervoor zorgen dat je chagrijnig kunt worden, je hebt meer energie en je zelfvertrouwen is nog nooit zo hoog geweest. Je voelt je gewoon goed. Daar doe je het natuurlijk voor!

2. Je krijgt minder trek in ongezonde snacks

In plaats daarvan kun je niet wachten om je tanden te zetten in dat superlekkere bananenbrood dat je gisteren hebt gebakken, yum! Als je fit wordt, zul je merken dat je food cravings ontzettend veranderen. Er komt een moment dat je door de supermarktpaden van koek, snoep en chips kan lopen en er eigenlijk helemaal geen zin in hebt. In plaats daarvan, ren jij naar de dadels en pindakaas of ga je voor de wortels met hummus, of een andere gezonde dipsaus.

3. Je wordt aangesproken in de sportschool

Want wat kijken al die mannen verbaasd als jij als chick 100 kilo wegdrukt op de leg press. Geloof me: als je wegloopt na een paar moeiteloze zware sets zul je merken dat mensen even checken of ze het wel goed gezien hebben, je  ziet ze aanmoedigend knikken of ze geven een compliment. Hello there, ego boost! Het werkt ook heel goed voor je motivatie om te weten dat jouw progressie niet onopgemerkt blijft. Zelfs sporters, die waarschijnlijk soortgelijke doelen hebben, valt jouw vooruitgang op!

4. Jouw vriendinnen vragen je om advies

“Maar, hoe doe je dat dan?””Hoe hou je dat vol?””Wat eet je dan op een dag?””Wat snack jij dan tussendoor?” Allemaal vragen van nieuwsgierige vriendinnen. Tegenwoordig is iedereen wel low-key bezig met een gezondere lifestyle – vooral vrouwen, en al helemaal rond de zomermaanden. Waarschijnlijk zien jouw vriendinnen jouw verandering, en zijn ze naast supertrots op je, ook heel benieuwd hoe je het allemaal voor elkaar hebt gekregen. De meeste mensen willen wel fitter worden, maar zoals we allemaal weten, is het in het begin heel erg lastig om te weten hoe. Daarom horen ze jou graag uit over jouw tips & tricks! Je kunt ze ook wijzen op Fitgirlcode Guide of de Vega Guide, die hen de handvaten bieden om te beginnen aan een gezonde lifestyle.

5. Je geniet meer van een cheat meal

Omdat je voeding vrijwel altijd gewoon on point is, geniet je veel meer van een cheat meal, omdat je weet dat het niet veel uit gaat maken in je ontwikkeling. Je weet van jezelf dat je de volgende dag doorgaat met je healthy lifestyle als voorheen, dus wat maakt het uit als je even je gezicht wil begraven in een hamburger met friet? Het is niet alsof je dan met die ene maaltijd alles weggooit. Het is een fitte levensstijl, niet een fit weekje die eindigt bij een keertje ‘slecht’ eten. Ook ben je er veel bewuster van wat je als cheat meal wil. Omdat je minder trek krijgt in ongezonde snacks, blijven alleen je echte guilty pleasures over. Je komt erachter wat je echt lekker vindt en wat je lichaam zo nu en dan nodig heeft.

6. Je wordt energieker

Je zult merken dat je energie, en daarmee je scherpheid en productiviteit, zullen verbeten als je een fitte lifestyle aanhoudt. Dit komt deels door de gezonde voedingsstoffen die je binnenkrijgt en waarschijnlijk ook de mindere hoeveelheid suiker. Hierdoor heb je minder pieken en dalen in je insulineniveaus en zul je minder inzakmomenten hebben dan voorheen. Verder zorgt veel bewegen er ook voor dat je meer energie krijgt. Je voelt je misschien uitgeput na je workout, maar je zult merken dat je daarna een stuk scherper bent. Dit komt door de betere doorbloeding, wat ervoor zorgt dat je lichaam meer zuurstof en meer energie krijgt. Die enorm lange ‘To Do List’ werk jij zo af!

7. Je krijgt een betere nachtrust

Overdag productiever, ‘s nachts meer rust. Klinkt als een goede deal, toch? Door je fitte lifestyle ben je overdag een stuk actiever, waardoor je het ‘s avonds heel fijn vindt om je bed weer te zien. Je zult merken dat je makkelijker in slaap valt en dat je slaap ook een stuk dieper is. De volgende ochtend heb jij geen moeite met die vroege wekker voor je morning workout!

8. Je leert naar je lichaam luisteren

Dit is eigenlijk al wel eerder in dit artikel uitgelegd, maar je zult merken dat dit zo belangrijk is. Je krijgt door wat je lichaam wanneer nodig heeft, waardoor je minder druk bent met eten. In plaats van constant bezig te zijn met eten; of je iets moet eten, wat je moet eten, dat je echt weer te veel hebt gegeten vandaag, etc. Je hebt wat meer rust in je hoofd. Je eet wanneer je lichaam aangeeft dat het eten wil, en je weet dan ook wat je moet eten. Hetzelfde met sporten. In plaats van dat je constant zit te twijfelen of je wel dat rondje hard moet gaan lopen, of toch nog een aflevering aanzet, weet je of het zin heeft om hard te lopen of niet. Je merkt of je lichaam er zin in heeft, en als het vandaag niet uitkomt, dan doe je het niet. Zonder schuldgevoel. Morgen is er weer een dag.

9. De Fitgirlcode Guides worden jouw go-to voor fitspiration

Yes! Wij zijn er natuurlijk every step of the way! Of je nou fit wil worden of fit wil blijven, deze guides gidsen je letterlijk naar die gezonde lifestyle toe. Ben jij helemaal klaar voor een fitte lifestyle en alle voordelen die het met zich meebrengt? Als je nu een Fitgirlcode Guide of Vegetarische Guide aanschaft, krijg je er een gratis waterfles bij! Deze guides bevatten alles wat jij nodig hebt voor een gelukkige en gezonde lifestyle. Voor 8 weken geeft zowel de Fitgirlcode Guide als de Vega Guide je workouts en mealplans, compleet met boodschappenlijsten en uitgerekende macro’s. Jij hoeft alleen maar alles in huis te halen en te koken, de rest hebben wij voor je gedaan! Daarnaast is er ook voor elke week mindfulness begeleiding met audio-oefeningen én een Happiness Journal om jouw persoonlijke ontwikkeling bij te houden.

SCOOR HIER JOUW GUIDE + WATERFLES

Ben jij al begonnen met je fitte lifestyle? Welke veranderingen merk jij nog meer aan jezelf?

 

Wil jij fit worden voor de zomer? Probeer dan eens deze pre-summer workouts!>

Wil je meer van mij zien? Lees dan mijn artikelen of volg me op Instagram op @rooshijwegen!

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *