Limoen proteine smoothie

Een frisse smoothie boordevol eiwitten. Deze limoen proteïne smoothie is perfect om je eiwitten aan te vullen na een intensieve workout. De limoen zorgt voor een heerlijke frisse smaak. Ideaal voor het komende zomerseizoen!

De afgelopen maanden genoot ik regelmatig van de warme smoothie met appel en chai van Roos of de dadel-kaneel smoothie uit de #FITGIRLCODE guide. Allebei echte aanraders! Nu het zonnetje zich steeds vaker laat zien en de temperaturen stijgen vond ik het tijd worden voor een frissere variant. Het resultaat? Deze frisse limoen proteïne smoothie.

Ingrediënten

  • 1 scoop vanille proteïne poeder
  • 180 ml (ongezoete) amandelmelk
  • Sap van 3 limoenen (ongeveer 100 ml)
  • Schil van 1 limoen (ongeveer 2 tl)
  • Handje ijsklontjes
  • Optioneel: kokosvlokken

Bereidingswijze

  1. Was één limoen en rasp de schil. Pers vervolgens het sap uit alle drie de limoenen.
  2. Doe de amandelmelk, het limoensap, de vanille proteïne poeder en ijsklontjes in een blender en meng dit geheel luchtig door extra lang te mixen.
  3. Roer hier ¾ van de geraspte limoenschil doorheen en schenk in een glas.
  4. Top af met de overige geraspte schil en eventueel wat kokosvlokken.

Limoen proteine smoothie

Limoen is niet alleen lekker, maar door de reinigende werking ook nog eens super gezond. Limoen bevat weinig calorieën, maar wel veel voedingsstoffen en antioxidanten. De flavonoïden die in limoensap zitten stimuleren het spijsverteringsstelsel en stellen het lichaam in staat voedsel beter te verteren en voedingsstoffen beter op te nemen. En dat zijn nog maar een paar van de gezondheidsvoordelen van limoenen.

Ga jij deze frisse limoen proteïne smoothie proberen? Ik ben erg benieuwd of jij de smoothie net zo lekker vindt als ik. Wat is jouw favoriete smoothie recept?

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.