Recepten

Gezonde kip pesto pasta

Wie houdt er nou niet van pasta! Wij eten hier op Fitgirlcode HQ zoveel variaties, met vlees, vis of vegetarisch  Warm of koud, het maakt ons niet heel veel uit 🙂 Vandaag delen we een van onze favo recepten: Gezonde kip pesto pasta. Buon appetito! 

Ingrediënten:

  • Volkoren penne (ik ben dol op penne, maar je kan elke andere pastasoort die je lekker vindt gebruiken)
  • Kipfilet of gerookte kipfilet (het is maar net wat je lekkerder vindt)
  • Potje pesto of maak je eigen pesto
  • Mozzarella
  • Cherry tomaten of gedroogde tomaten (ik wissel het meestal af)
  • Pijnboompitten
  • Basilicum

Bereidingswijze:

  1. Kook de pasta volgens de instructies.
  2. Snijd de kipfilet in kleine stukjes/blokjes en bak deze in (kokos)olie gaar.
  3. Zeef de pasta en roer de pesto naar smaak er doorheen (ik houd echt van pesto dus ik doe er meestal 2,5 eetlepels doorheen).
  4. Snijd de mozzarella en tomaatjes in kleine stukjes en voeg het aan de pasta toe.
  5. Rooster de pijnboompitten kort op hoog vuur en voeg een klein handje toe.
  6. Maak het gerecht af met enkele basilicum blaadjes en smullen maar!

 

Ben je op zoek naar nog meer food inspiratie? We hebben namelijk heerlijke en gezonde recepten gemaakt voor onze food guides. En het mooie is: we hebben ook al rekening gehouden met de benodigde macro’s. En dat 8 en 12 weken lang! We hebben een speciale Fitgirlcode guides pagina gemaakt waar je alles vindt om jouw Fit Journey vandaag nog te starten! Voedingsschema’s, full body workouts, berekende macro’s en nog veel meer! Neem nu een kijkje!

 

ZOEK JIJ EEN VOEDINGSSCHEMA?

Wil jij meer van dit soort recepten zien?

Geen probleem! We barsten van de healthy recepten en kunnen niet wachten om ze met jou te delen. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en krijg ze dagelijks in je inbox!

Plaats een reactie

Comments

  1. Manou

    Welke hoeveelheden gebruik je best voor 1 persoon? Ziet er alvast lekker uit!