Fitness Transformations

De transformatie van Lisa van In Love With Health

Iedere week zetten we een Fit Girl in de spotlights die een bijzondere Fit Journey heeft afgelegd. Ze deelt haar ups- en downs, tips en tricks, ergernissen, slechte en goede gewoontes en hoopt jou hiermee te inspireren om ook de fitste versie van jezelf te worden. Als zij het kan, dan kan jij het ook!

Lisa van In Love With Health is een famous face in de health & fit wereld! Dagelijks motiveert ze meiden om gezond te kokerellen, lekker aan het sporten te slaan, maar bovenal, om gelukkig te zijn when it comes to booty & mind. Wat je misschien niet weet is dat deze fitte chick zelf ook een flinke journey achter de rug heeft. “Het grootste dieptepunt van mijn transformatie was het moment dat ik mijn lichaam verafschuwde terwijl ik nog maar 49 kilogram woog. Ik vond mezelf enorm dik, en keek vol walging in de spiegel.” Read, read! De story van succesvolle fit blogger Lisa van Cuijk! 

Wat was voor jou de reden/aanleiding om het roer om te gooien? Ik was er klaar mee om moe en futloos door het leven te gaan en vol ontevredenheid naar mezelf te kijken. Ik at niet gezond en had veel lichamelijke klachten, dus vond ik het op een gegeven moment tijd om mijn levensstijl om te gooien. Ik wilde me weer energiek, gelukkig en zelfverzekerd voelen in mijn eigen lichaam. Na mijn keuze om te switchen naar een gezonde lifestyle, sloeg ik gedurende de eerste maanden erg door. Ik werd té slank, de lichamelijke klachten werden erger in plaats van minder, en ik was er irritant obsessief mee bezig. Ik vergeleek mezelf continu met topmodellen en wilde dezelfde perfectie bereiken. Tot dit uiteindelijk niet langer door kon gaan… Ik ben veel boeken gaan lezen, heb een studie gevolgd, en heb uiteindelijk zelf een health methode ontwikkeld. De Slimming Body Methode.

Wie of wat heeft jou gemotiveerd? Ik ben eigenlijk altijd mijn eigen motivatie geweest. Zeker toen ik verschil begon te merken. Al vanaf de eerste week dat ik aan mijn Slimming Body methode begon voelde ik me veel energieker, de klachten verdwenen (waar ik nooit op had durven hopen, eindelijk!), en ik werd fitter en strakker.

Waar schaamde je je vroeger voor? Ik schaamde me altijd voor mijn lovehandles. Deze rolletjes waren altijd erg aanwezig, en met een gebrek aan ronde billen vond ik het er altijd erg lelijk uitzien. Ze staken als het ware uit. Nu weet ik gelukkig beter, en omarm ik ook mijn imperfecties. Niemand is perfect, en niemand zal ooit perfect worden. Je bent helemaal goed zoals je bent. Dit zie ik nu in. Ik heb nog steeds subtiele lovehandles, en ook wel degelijk cellulitus, maar ik heb er vrede mee, en zelfs een beetje liefde voor.

Wat durf je nu wat je voorheen niet deed? Het klinkt misschien gek, maar ik durf tegenwoordig te zeggen dat ik van mezelf houd en gelukkig ben met mijn eigen lichaam. Dit heb ik nooit eerder kunnen doen. Vooral omdat ik het er zelf niet mee eens was. Nu voelt het zó krachtig om hardop te zeggen. Veel meer vrouwen zouden het moeten doen. Mijn tip: zeg elke dag vijf keer in de spiegel: ik hou van mij! Het klinkt erg raar maar geloof me, na twee weekjes ga je echt anders naar jezelf kijken. Vertrouw me!

Mijn tip: zeg elke dag vijf keer in de spiegel: Ik hou van mij!

Lisa van In Love With Health

Wat was jouw slechtste gewoonte? Ik vind slechte gewoontes zo negatief klinken, want wie zegt dat ze slecht zijn. Maar wat niet ‘gezond’ is, is toch wel mijn chocoladeverslaving! Milka, Tony’s, Oreo’s en Nutella! Come to mama! Gelukkig mag ik met mijn Slimming Body Methode één keer per week eten wat ik wil. Ik denk dat dit ook de reden is dat intussen 15.000 vrouwen zweren bij de methode. Je houdt het op deze manier makkelijk vol, en je verbiedt jezelf niks.

Heb je deze gewoonte vervangen voor een goede gewoonte of heb je het in balans kunnen brengen? Omdat liefde voor jezelf hand in hand gaat met een gezonde levensstijl hoef ik ook niet elke dag chocolade te eten. Mijn lichaam wordt er niet blijer van, dus voed ik mezelf liever met iets gezonds. Maar natuurlijk vind ik het ook super gezellig om die ene keer per week met Netflix aan, kopje thee, en uiteraard een reep Milka op de bank te zitten. Of om toch die lekkere chocolademousse te bestellen in een restaurant. It’s all about balance girls!

Wat kan je absoluut niet uit je leven schrappen? Daar komt ‘ie weer… Chocolade haha! Ik blijf toch een vrouw. Maar ik ben ook erg fan van groenten! Ik kan geen dag zonder groenten te eten. De energie en boost die ik ervan krijg zijn zo fijn. Zelfs op dag dat ik mezelf verwen met ongezonde dingen, neem ik toch ’s morgens een heerlijke groente smoothie. Om daarbij gelijk genoeg eiwitten binnen te krijgen, kun je een scoop proteïne poeder toevoegen aan je smoothie. Bijvoorbeeld de 100% natuurlijke variant van FITSHE.

Het grootste dieptepunt in mijn journey was het moment dat ik mijn lichaam verafschuwde terwijl ik maar 49 kilogram woog.

Wat is het grootste diepte- en hoogtepunt in jouw journey? Het grootste dieptepunt was het moment dat ik mijn lichaam verafschuwde terwijl ik maar 49 kilogram woog. Ik vond mezelf nog steeds enorm dik, en keek vol walging in de spiegel. Nu ik hierop terug kijk kan ik het natuurlijk niet begrijpen, maar op dat moment was dit mijn enige waarheid. Het hoogtepunt ervaar ik elke keer als ik weer een succes verhaal te horen krijg van vrouwen die zich door mijn Slimming Body methode ook eindelijk gezond, gelukkig en fit voelen! Keer op keer krijg ik een brok in mijn keel omdat ik weet hoe heerlijk dit gevoel is!

Wat heeft voor jou het verschil gemaakt, sporten/voeding of bijvoorbeeld de combinatie? Eigenlijk heeft het omgooien van mijn hele lifestyle het verschil gemaakt. De combinatie van gezonde, pure voeding, en drie á vier keer per week krachttraining is voor mij de oplossing geweest. En wat vele vergeten is het stukje ‘’ontspanning’’. Je kan wel elke dag door door door gaan, maar je moet je lichaam en vooral je mind ook ontspanning geven. Zo enorm belangrijk voor je doelen!

Lisa van In Love With Health

Wat is jouw doel op de korte- en lange termijn? Op korte termijn hoop ik zoveel mogelijk vrouwen te kunnen helpen om ook weer van zichzelf te leren houden. Liefde voor je eigen lichaam is zo ontzettend belangrijk, en ik denk dat veel meiden hier mee struggelen. Op lange termijn vind ik het lastiger om te zeggen. Ik kijk namelijk niet zo ver vooruit omdat je nooit weet hoe dingen gaan lopen. Ik ben meer van het hier en nu!

Volhouden is vaak het aller moeilijkste. Hoe zorg je ervoor dat je fit blijft? Ik ben wat dat betreft een typische vrouw. Ik heb allerlei diëten gevolgd en heb op veel verschillende manieren geprobeerd om af te slanken. Uiteraard kon ik niks volhouden, simpelweg omdat het allemaal niet écht haalbaar was. Ik denk dat dat nu mijn sleutel tot succes is. Ik leef volgens mijn Slimming Body methode een ware levensstijl is die haalbaar is. Ik eet gezond en heb af en toe een verwenmoment, ik sport drie á vier keer per week en neem ook de nodige ontspanning om mijn lichaam en mind een break te geven. Een perfecte en realistische balans. Als ik geen zin heb in die ene maaltijd, eet ik hem ook niet. Dan maak ik gewoon een maaltijd die ik wel lekker vind. Dus mijn tip: eet alleen wat je lekker vindt! (natuurlijk zijn er wel een paar onderdelen die je dagelijks moet eten zoals je eiwitten, groenten & fruit etc).

Als je iets kon zeggen tegen de persoon die je was ‘voor’ je transformatie, wat zou je dan zeggen? HOU VAN JEZELF! Je bent prachtig en precies goed zoals je bent. Je imperfecties maken je uniek. Deze uniekheid moet je koesteren en liefhebben. Je bent goed genoeg!

Hoe ziet jouw sport-regime eruit? en heb je een vast schema? Ik train volgens de workoutschema’s uit mijn Slimming Body Guide. Ik train één á twee keer per week mijn bovenlichaam en twee keer per week mijn onderlichaam. Dat doe ik met een combinatie van cardio en krachttraining. Het zijn voornamelijk oefeningen met je eigen lichaamsgewicht en focussen op je core. Verder vind ik het heerlijk om eens per week lekker te wandelen in het bos.

Wat vind jij de grootste bullshit hype op fitness gebied? Het is niet echt een hype, maar ik ben echt een tegenstander van zeven dagen per week sporten! Hierdoor geef je je lichaam niet de juiste rust, en heb je veel minder tijd voor andere belangrijke dingen. Maak lekker tijd voor ontspanning, en voor je friends, family, en lover!

Wat is je grootste ergernis als het aankomt op health&fitness? Dat zogenaamde: ‘’Behaal nu ook je killerbody in 4 weken tijd’’, ‘’Maatje XS in 8 weken tijd’’, en ‘’Slank in 10 weken tijd’’. Het doet er niet toe hoe lang het duurt voordat je je doelen behaalt. Je zal je leven moeten aanpassen voor blijvend resultaat. Voor een killerbody of maatje S bikkelen is natuurlijk niet erg, maar uiteindelijk gaat het tóch om een gelukkige & gezonde body, en niet zozeer een compleet afgetraind lijf!

Lisa van In Love With Health

Hoe zorg jij voor balans in je voeding? Ik zorg voor balans door 80 procent van de tijd gezond te eten, en 20 procent mezelf te verwennen met datgene waar ik op dat moment zin in heb. En daarbij zijn chocolade en ijs wel vaak terugkomende producten haha…

Hoe staat jij tegenover het tellen van calorieën en macro’s? Ik ben heel erg anti calorieën tellen! Ik heb er ongelooflijk slechte ervaringen mee, en ben van mening dat het snel een obsessie wordt. Daardoor verlies je datgene uit het oog wat écht belangrijk is: goed voor je lichaam zorgen. Ook het stukje macro’s tellen vind ik een no-go. Waarom zou je tellen en bijhouden wat je eet? Als je je groentes, fruit, eiwitten, juiste koolhydraten en vetten binnen krijgt is het goed genoeg. Door goed te luisteren naar je lichaam merk je vanzelf wanneer je voldaan bent. Het klinkt erg makkelijk, maar dat is het eigenlijk ook wel! Natuurlijk is het wel belangrijk om te weten wat gezonde producten zijn, en wat je lichaam nodig heeft. Zolang je daarvan op de hoogte bent is het maken van de juiste keuze a piece of cake!

Hoe ziet een healthy menu á la Lisa eruit? Ik ontbijt standaard met een smoothie. I love smoothies! Het geeft je dag een geweldige kickstart. Daarnaast zorg ik dat ik mijn koolhydraten binnenkrijg (havermout, rijst, quinoa, en gezonde meelsoorten in cakes bijvoorbeeld), en natuurlijk ook een gezonde dosis eiwitten (kwark, eieren, kip of vis). Ook eet ik dagelijks minimaal 700 gram groentes en zorg ik dat ik een hoop fruit én de juiste vetten binnen krijg.

Wat is jouw favoriete ‘foodprep’ maaltijd? Havermout! Echt de ideale maaltijd om de avond van tevoren te bereiden. De dag erna even opdirken in de magnetron en tádá, je kunt heerlijk smikkelen!

Doe je ook aan de zogeheten cheat meals/cheat days? Ik doe aan verwenmomenten. Ik noem het liever geen ‘cheaten’, omdat het dan lijkt alsof je iets doet wat écht niet mag, terwijl het juist heel goed voor je is om jezelf van tijd tot tijd lekker te verwennen. Dus ja! Ik las wel degelijk verwen meals/days in haha! Niet te vaak natuurlijk…

Wat is een gezond alternatief voor je guilty pleasure? Ik ben natuurlijk gek op chocolade, maar melk chocolade is niet de meest verantwoorde keuze (helaas…). Daarom eet ik doordeweeks graag 2 blokjes pure chocolade (85% of 90% cacao).

Wat is jouw ultieme Lazy Fit Girl product? Fruit! Neem een hap, en klaar… Makkelijker kan niet haha.

Check Lisa’s blog In love with health voor je dagelijkse portie fit & food (en om stiekem even te gluren hoe het nu met deze power girl gaat natuurlijk…). Wil jij zelf nu ook een paar kilo’s kwijt en een healthy en happy levensstijl opbouwen? We hebben een speciale Fitgirlcode guides pagina gemaakt waar je alles vindt om jouw Fit Journey vandaag nog te starten! Voedingsschema’s, full body workouts, berekende macro’s en nog veel meer! Neem nu een kijkje!

Ken jij of ben jij iemand die ook een bijzondere fit journey heeft afgelegd? Stuur dan een mailtje naar tessel@fitgirlcode.com. Jouw verhaal kan voor iemand het laatste of eerste duwtje in de goede richting zijn. 

Plaats een reactie