energiek

We hebben allemaal wel eens zo’n nacht dat we amper geslapen hebben terwijl we de volgende dag van alles te doen hebben. Of je nou niet in slaap kon vallen of te lang je favoriete serie hebt liggen bingen: moe zijn kan erg vervelend zijn. Gelukkig voel je je met onze tips weer energiek.

Middagdutje

Hoewel je dit normaal beter niet kan doen, kan dit juist wel helpen als je echt te weinig slaap hebt gehad. Als je je ogen bijna niet open kan houden is het soms beter om er gewoon aan toe te geven. Dat betekent niet dat je uren moet slapen. Een middagdutje van vijf tot dertig minuten is voldoende om even op te laden. Als je langer slaapt kan dit juist averechts werken en dat wil je natuurlijk niet.

Zon

Met deze heerlijke zomerdagen is het sowieso geen straf om even naar buiten te gaan, maar als je je weer energiek wilt voelen kan dit ook helpen. Zonlicht zorgt er namelijk voor dat je alerter wordt en je je wakker voelt. Verplaats dus even je laptop naar buiten als het echt niet gaat of neem even een koffiepauze in de zon.

Koffie

Nu we het toch over een koffiepauze hebben: ook koffie kan helpen je energieker te voelen. Heb je een middagdipje? Loop dan even naar de koffiemachine voor een opkikker. Stop wel op tijd met koffiedrinken, anders lig je vannacht weer naar het plafond te staren.

Gezonde voeding

Wist je dat je veel van je energie uit voeding kunt halen? Hoewel je waarschijnlijk zin hebt in alles wat ongezond is na een korte nacht, kan je deze dingen beter laten staan. Neem eerder voedingsrijke producten zoals groente, fruit en noten. Je zal merken dat je je hier een stuk beter van gaat voelen.

Wandeling

We snappen dat je als je moe bent je geen zin hebt om te gaan zweten in de sportschool. Sterker nog, dit kan je ook beter niet doen. Ga in plaats daarvan een lekker stukje wandelen. Hierdoor voel je je toch wat energieker en verbrand je ook nog eens wat extra calorieën. 

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.