Fit Girl les 1: always be prepared! Zorg er altijd voor dat je een lekkere gezonde snack in huis hebt liggen, mealprep maaltijden klaar hebt liggen om mee te nemen, of alle ingrediënten om snel, maar toch gezond avondeten in elkaar te flansen. Dit eten moet elke Fit Girl in haar vriezer hebben liggen om de fitte lifestyle een stukje makkelijker te maken!


728x90 shop GIF banner


728x90 shop GIF banner

Fruit

Diepvriesfruit is altijd goed om in je vriezer te hebben liggen. Als je geen tijd hebt ‘s ochtends, gooi je wat fruit uit de diepvries in een blender met wat (plantaardige) yoghurt of melk en klaar is je smoothie! Diepvriesfruit is vaak zelfs goedkoper dan vers fruit. Perfect dus om jouw healthy lifestyle door te zetten op een budget! De lekkerste soorten fruit kun je vinden in het vriesvak in de supermarkt, zelfs avocadoblokjes! Wat ook een goed idee is, is een banaan – in plakjes gesneden – in de vriezer leggen. Als je dan ‘s avonds een keer zin krijgt om te snacken, kan je supermakkelijk bananenijs maken!

Groenten

Om gezond te eten heb je groenten nodig. Dat weet elke Fit Girl. Met een paar groenten in de diepvries kun je altijd makkelijk een gezonde maaltijd in elkaar zetten, zoals deze frittata met gerookte zalm. Sperziebonen, doperwten en spinazie zijn het makkelijkst, maar ook groentefriet is altijd handig om in de vriezer te hebben liggen. Als je na een lange dag thuis komt en je hebt zin in een ‘slechte’ maaltijd kun je deze makkelijk gezond maken door wat groentefriet uit de vriezer te halen en in de oven te verwarmen!

vriezer

Vlees en vis

Vlees en vis uit het vriesvak is juist een goed idee! Haal wat witvis, zoals kabeljauw, garnalen, zalm en er staat zo een heerlijke maaltijd op tafel! Probeer bijvoorbeeld een lekkere paella of ga voor een simpeler gerecht die je de volgende dag mee kan nemen! Dan krijg je ook meteen mealpreppen onder de knie!

Granen

Kook op je vrije zondag vast wat rijst en pasta. Laat het even afkoelen en doe het daarna in de vriezer. Als jij een keer laat thuiskomt, hoef je dan niet lang te wachten tot het eindelijk klaar is met koken of te grijpen naar de minder gezonde, duurdere snelkook-varianten.

Snacks

Natuurlijk moet jouw vriezer ook wat healthy pleasures bevatten. Als je een lekkere snack maakt, is het misschien juist handiger om het in te vriezen. Iets met portie controle en niet alles in een keer naar binnen werken… We’ve all been there. Als je een lekker bananenbrood hebt gebakken, snijd hem dan in plakjes en vries hem dan in. Zo heb je al jouw snackmomentjes onder controle – ook onderweg, want zo’n bevroren plakje is ideaal voor jouw 11.00 uur tussendoortje als je hem er ‘s ochtends uithaalt. Maar niet alleen bananenbrood kun je makkelijk invriezen. Wat dacht je van snackballetjes, energierepen, fudgemuffins of pannenkoeken? Zelfs chips is vriezer-proof!

Je vriezer wordt je beste vriend in jouw gezonde lifestyle! Als je hem goed vult, scheelt dat tijd, geld en kan zelfs helpen om eindelijk met die eetbuien om te kunnen gaan. Wat heb jij altijd in je vriezer liggen? 

Bronnen: Pinterest (header), Finelinervreter (illustratie)

Heb jij ook altijd veel te veel eten in huis gehaald? Wij hebben de hacks om voedselverspilling tegen te gaan! >

Wil je meer van mij zien? Lees dan mijn artikelen of volg me op Instagram op @rooshijwegen!

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.